Sinustako ystävä maahanmuuttajaäidille?

23.2.2014

Kiinnostaako Sinua toiset kulttuurit? Oletko innostunut vapaaehtoistyöstä?

MLL:n Uudenmaan piiri etsii suomea puhuvia naisia ystäviksi maahanmuuttajanaisille. Toiminnan tarkoituksena on tukea maahanmuuttajanaisten kotoutumista  ja kielenoppimista - tutustua puolin ja toisin.

Erityisesti kotona lapsiaan hoitavat maahanmuuttajaäidit jäävät helposti eristyksiin, sillä heiltä puuttuvat luonnolliset tukiverkostot eikä heillä usein ole mahdollisuutta lähteä kielikursseille. Tähän vapaaehtoistoimintaan voi halutessaan ottaa omat lapset mukaan, sillä tarkoituksena on tavata maahanmuuttajanaisia arkisissa ympyröissä kuten leikkipuistossa, yhteisellä kävelylenkillä tai kauppareissulla tai vaikka jommankumman kotona.

MLL:n Uudenmaan piiri tarjoaa perehdytyksen, yhteisiä tapaamisia sekä neuvontaa ja ohjausta.

Seuraava koulutus Espoossa on la 5.4.2014 klo 9-14, Asukastalo Kylämaja, Matinkatu 7, 02230 Espoo.

Lisätietoja ja ilmoittautumiset:
Koordinaattori Teija Silvonen, p. 044 728 9599, teija.silvonen@mll.fi