Tulisitko perhekummiksi?

27.8.2016

Mannerheimin Lastensuojeluliiton perhekummitoiminta on aloitettu vuonna 2010. Perhekummit ovat yhdistyksen kouluttamia vapaaehtoisia, jotka haluavat olla mukana tukemassa lapsiperheiden arkea. Oman perhekummin voivat saada lapsiperheet ja lasta odottavat perheet, jotka kokevat tarvitsevansa tukea elämäänsä. Perhekummitoiminnan avulla pyritään tukemaan perheitä haastavan ajan yli kohti tasapainoista perhe-elämää.

MLL:n Uudenmaan piiri järjestää perhekummitoimintaa yhteensä 12 kunnan alueella. Tapiolan paikallisyhdistys toimii yhdellä näistä alueista. Viime vuonna yli 300 perhettä sai perhekummin Uudenmaan piirin alueella. Tällä hetkellä samalla alueella kymmenet perheet odottavat omaa perhekummia. Uusia vapaaehtoisia perhekummeja haetaan Helsinkiin, Espooseen, Vantaalle, Hyvinkäälle, Järvenpäähän, Kirkkonummelle, Lohjalle, Mäntsälään, Orimattilaan, Sipooseen, Porvooseen sekä Vihtiin.

Jos haluat olla tukemassa lapsiperheiden arkea, tule perhekummiksi. Käytännössä se tarkoittaa keskustelemista, kuuntelemista ja yhdessä tekemistä, esimerkiksi vaunulenkkeilyä tai asioilla käymistä. Tapaamisia on yleensä kerran kahdessa viikossa muutaman tunnin ajan. Espoossa seuraavat perhekummikoulutukset ovat marras-joulukuussa.

Tutustu perhekummitoimintaan sekä siihen liittyvään kampanjaan osoitteessa www.olettärkeä.fi.